Mladoboleslavská automobilka představila vůz, se kterým míří do elektrické budoucnosti. Škoda Enyaq iV je první škodovkou, která byla postavena na koncernové modulární platformě pouze pro elektromobily MEB, a byla tak jako elektromobil vyvíjena od úplného začátku. Na rozdíl například od elektrické Škody Citigo. Do přestavby výrobní linky na výrobu modelu Enyaq iV v Mladé Boleslavi investovala automobilka 32 milionů EUR.
Mimo jiné byly provedeny úpravy v oblasti statiky budovy, dopravníkové techniky a finální montáže. Investice dosáhly částky celkem 32 milionů euro. Výrobní linka je nyní jedinou v celém koncernu Volkswagen, která umožňuje paralelní výrobu vozidel na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) a modulární platformy pro vozy s příčně uloženými motory (MQB). To znamená, že ze stejné linky v závodě v Mladé Boleslavi bude sjíždět elektromobil na baterie Škoda Enyaq iV, stejně tak jako ŠKODA Octavia a kompaktní SUV Škoda Karoq.
„Díky dlouhému dojezdu, krátkým nabíjecím časům, snadnému ovládání a dostupným cenám nabízí vůz simply clever elektromobilitu. Enyaq se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný závod v Evropě mimo Německo, kde se vyrábí vozy na bázi MEB. To dokládá skvělou technickou odbornost Škody Auto,“ uvedl nový šéf automobilky Thomas Schäfer při slavnostním představení modelu.
Už od konce roku 2019 sjíždí z výrobní linky v Bratislavě čistě bateriový elektrický model Škoda Citigoe iV. Český automobilový výrobce vyrábí v závodě v Kvasinách také Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Vysokonapěťové trakční baterie z hlavního závodu v Mladé Boleslavi využívají kromě automobilky Škoda Auto také další značky koncernu pro své modely MQB s částečně elektrifikovanými pohonnými jednotkami.